SUBSCRIBE to receive updates:

XXL’s 2012 Freshman Class Cover

February 28, 2012 · Posted in covers · 38 Comments 

2012Freshman-xxl

XXL reveal the 10 artists included on their 2012 Freshman Class Cover.

The XXL Freshmen Class includes Machine Gun Kelly, Danny Brown, Kid Ink, Future, Roscoe Dash, Hopsin, Macklemore, Don Trip, Iggy Azalea and French Montana.

Comments

38 Responses to “XXL’s 2012 Freshman Class Cover”

  1. JWADE22 on February 28th, 2012 11:14 pm

    Hopsin is dat nigga

    [Reply]

    AK Reply:

    @JWADE22, damn straight

    [Reply]

    Listen To Charlie Reply:

    @JWADE22,

    Where is DEE-1 ?
    .
    Best out comming rapper out there, and didn’t make it to the cover’?
    The fuck..
    Youtube him!

    [Reply]

  2. Daddyfatsax on February 28th, 2012 11:25 pm

    I wonder how much diddy paid xxl to put french montana and mgk on the cover. they’re like right in the middle too lol

    [Reply]

  3. Nico on February 28th, 2012 11:39 pm

    Mad Chris Webby didn’t make it

    [Reply]

  4. MFA on February 28th, 2012 11:40 pm

    Terrible. Just terrible.

    [Reply]

  5. MosDef on February 28th, 2012 11:45 pm

    wow this a funny joke. Only one i fuck with is danny brown, maybe hopsin too. other than that lame!

    [Reply]

  6. Jordan3 on February 28th, 2012 11:45 pm

    Hopsin and Macklemore only to dudes that will get bigger then this

    [Reply]

  7. gonzom on February 28th, 2012 11:47 pm

    danny is starting to get some recognition!!

    [Reply]

  8. Deezy Dru on February 28th, 2012 11:48 pm

    Horrible,How the fuck did XV and ScHoolboy Q not make it but they have bullshit rappers like Machine Gun Kelly and French Montana,proves that commercialism beat lyricism all the time in this crazy world.No one here is good except Danny Brown,Kid Ink and Hospin with Roscoe dropping occasionally drop alright bars.This years Freshman should’ve stayed back a few grades.

    [Reply]

  9. Jordan3 on February 28th, 2012 11:54 pm

    Deezy the industry is fucked , Needs to get infiltrated by the real rappers out there tp change it , Pretty soon this is gonna be POP Rap not Rap or it already is all you can do is spread the good shit and dumb on the Actors/Rappers

    [Reply]

  10. Shakil Mirza on February 29th, 2012 12:13 am

    I can’t believe no one is talking about Don Trip! Here you have a guy who came from nothing, just rapping shirtless on some youtube videos! He’s the realest out of these niggas, and why is kreayshawn on their (*smh*)

    [Reply]

    LMH Reply:

    @Shakil Mirza,
    That’s not Kreayshawn

    [Reply]

  11. Jonathan on February 29th, 2012 1:09 am

    Glad hopsin gettin some recognition.

    [Reply]

  12. Chad on February 29th, 2012 1:27 am

    Roscoe Dash defiently had a 3 or 4 radio hits in the last 3 years. Doesnt count as a freshmen anymore.

    [Reply]

  13. Curt on February 29th, 2012 1:50 am

    Was big Krit on an earlier freshmen cover?? I’m disappointed they don’t have xv

    [Reply]

  14. AK on February 29th, 2012 1:51 am

    hopsin getting tht recognition. THEY GON LEARN TODAY! hahaha

    [Reply]

  15. HipHop'n'Hoops on February 29th, 2012 2:22 am

    XV is better then everyone on that cover

    [Reply]

  16. Jon on February 29th, 2012 3:49 am

    Where XV and Los? I never heard of some of these mans. Only MGK.

    [Reply]

  17. Hol' Up (Section.80) [2 of 16] on February 29th, 2012 4:13 am

    Hopsin is IT

    [Reply]

  18. Jon on February 29th, 2012 4:32 am

    Anyone youtubed Iggy Azalea? Yeah, I bet some of you did and when you listened to her track, it was complete garbage yeah?

    [Reply]

  19. Allday on February 29th, 2012 4:34 am

    Im still waiting for the news to come out tht this was a joke…..

    [Reply]

  20. crownaintsafe on February 29th, 2012 5:35 am

    So diddy got french montana && mgk up there but didn’t put Los up there? I don’t fuck with these lists of rappers because every one that goes up don’t make no sense.

    [Reply]

    MFA Reply:

    @crownaintsafe, Los been at it for WAY too long to be up here.

    [Reply]

  21. ryan on February 29th, 2012 6:16 am

    hopsin!

    but where the fuck is rockie fresh? or XV?

    [Reply]

  22. eezy on February 29th, 2012 7:55 am

    HOSPIN IS THE NIKKA KILLA!

    [Reply]

  23. Drew on February 29th, 2012 7:58 am

    weak ass clowns cover

    [Reply]

  24. Towaway on February 29th, 2012 11:11 am

    Hopsin and Macklemore… hell yeah. Macklemore’s got that storyteller style, incredible.

    [Reply]

  25. Listen To Charlie on February 29th, 2012 11:18 am

    Where is DEE-1 ?
    .
    Best out comming rapper out there, and didn’t make it to the cover’?
    The fuck..
    Youtube him!

    [Reply]

  26. Riggs on February 29th, 2012 3:33 pm

    lets just wait for theyre freestyles, you cant judge right now. some people didnt know who kendrick or cole or KRIT until they heard the freestyle. so imma just do my research on some of them

    [Reply]

    AK Reply:

    @Riggs, you didnt know bout k dot and j cole til you heard there freestyle or saw them on the cover of XXL? daaaaaaaaayum. these the type of niggas you just know by mixtapes n shit. 90% of this cover is COMMERCIAL.

    [Reply]

  27. Jackie on February 29th, 2012 11:17 pm

    No Los or XV, i give up on XXL.

    [Reply]

    Towaway Reply:

    @Jackie, It was a vote…

    [Reply]

  28. Towaway on March 1st, 2012 9:35 am

    To all of you people whining and complaining, I guess you guys should have voted, seeing as how the list was narrowed done via a vote on XXL’s website. Don’t complain if you’re gonna just keep sleepin.

    [Reply]

    Towaway Reply:

    @Towaway, *down

    [Reply]

  29. JOHNE on March 1st, 2012 4:34 pm

    where the hell is earl sweatshirt? Hopsin is dope as hell! finally getting the credit he deserves.

    [Reply]

  30. Zahir on March 2nd, 2012 7:19 am

    Where Tf Is Chevy Woods?

    [Reply]

  31. Antoine Gibson on March 3rd, 2012 10:34 pm

    Don Trip is a beast. Future sucks. Roscoe is kool. French is kinda weak, but kool tho. MGK is awesome. Hopsin is very different n pretty good too. Good class tho. Only 4 Im not familiar with at all. (Kid Ink, Macklemore, Danny Brown & Iggy Azaela). Lookin forward from all their music tho.

    [Reply]

Leave a Reply




Copyright © 2014 · KillerHipHop.com